כמה עולה לגדל לכלב? כל העלויות לפניכם

החלטתם לצרף כלב למשפחה? בשעה טובה! חשוב שתדעו שכדי להעניק לכלב חיים טובים ובריאים, יש צורך להשקיע לא מעט. החל ממזון דרך חיסונים ועד עיקור – בואו לגלות כמה יעלה לכם לגדל כלב.

אהבה לא עולה כסף

הזמרת ג’ניפר לופז אמרה ש”אהבה לא עולה כסף” (“Love Don’t Cost a Thing”), ובאמת כדי לתת אהבה לכלב אין צורך לשלוף את האשראי. ובכל זאת, כדי להעניק לכלב שלכם חיים טובים ובריאים, נדרש מכם להשקיע לא מעט כסף. אם אתם מתכננים לאמץ כלב או שצירפתם לאחרונה כלב חדש למשפחה ואתם רוצים לדעת במה זה כרוך, הנה לפניכם מדריך העלויות המלא שיעשה לכם סדר – כמה עולה לגדל כלב.

 

הצטרפו לשירות הבריאות לכלבים של Marpet

אימוץ או רכישת כלב

אם החלטתם לאמץ כלב מאחת העמותות, אז כדאי שתדעו שהאימוץ כרוך בעלות שנעה בין 700 שקלים ל-2,500 שקלים עבור סל אימוץ.

 

אם אתם מעדיפים לגדל כלב גזעי, כמו לברדור או פומרניאן, אז העלות מתחילה מ-5,000 שקלים ויכולה להגיע ל-20 אלף שקלים – תלוי בגזע.

סירוס או עיקור

אמנם לא מדובר בניתוח חובה, אבל לסירוס או עיקור לכלב יש יתרונות בריאותיים ושיקולי נוחות. אם החלטתם לעקר את הכלבה שלכם או לסרס את הכלב, תיאלצו להיפרד מ-700 עד 1500 שקלים.

alt-text
לגדל כלב זה אושר - אבל גם לא זול (צילום: Pixabay)

מזון לכלבים - עלויות

ההוצאה על המזון משתנה מאוד מכלב לכלב, ותלויה בגודל שלו. כלב צ’יוואוואה שמשקלו 2.5 קילו לא אוכל כמו כלב סן ברנרד ששוקל 70 ק”ג. לרוב נהוג לרכוש שק אוכל אחד שמחזיק חודש-חודשיים. העלות של מזון איכותי לשק אוכל גדול של 12-15 ק”ג היא 300-350 שקלים, מחיר שק בינוני בגודל 4-8 ק”ג הוא 200-250 שקלים, והמחיר של שק קטן שמשקלו 1.5-3 ק”ג הוא 150-200 שקלים.

 

קחו בחשבון שאם הכלב סובל מבעיות רפואיות כמו בעיות בכליות או בשתן, הוא ידקק למזון מיוחד, כשמחיר שק של מזון רפואי יכול להגיע ל-600 ש”ח.

הוצאות נלוות שכדאי להכיר

קולר, רתמה ורצועה – בין 50 שקלים ל-250 שקלים.
מיטה לכלב –
בין 150 ל-500 שקלים עבור מיטה מפנקת וגדולה במיוחד.
צעצועים –
מחיר ממוצע לצעצוע לכלב נע סביב 100 שקלים.
אילוף כלבים –
300 שקלים בממוצע למפגש.
תספורת לכלב –
בין 200 ל-500 שקלים, תלוי בגודל הכלב ובסוג הפרווה.
דוג ווקר –
החל מ-50 שקלים לטיול בודד.

חיסונים וטיפולים רפואיים

אחת העלויות הגדולות בגידול כלב אלו החיסונים והטיפולים הרפואיים. ביקור במרפאה הווטרינרית, ללא כיסוי של מרפאט, יעלה לכם בין 200 ל-300 שקלים לכל ביקור, כשהביקור אינו כולל חיסונים, בדיקות דם, צילומי רנטגן, תרופות ועוד.

 

כדי להגן על הכלב שלכם מפני מחלות ולשמור על בריאותו, יש צורך לחסן אותו מדי שנה בכמה חיסונים, כשהעלות של החיסונים כ-800 שקלים בשנה.

 

אם יש לכלב שלכם פרעושים או קרציות, הטיפול בכדורים או אמפולות יעלה לכם בין 200 ל-270 שקלים. לעיתים יש צורך בבדיקת דם לכלב. מחיר בדיקת דם מתחיל מ-250 שקלים ויכול להגיע ל-600 שקלים לבדיקה, תלוי בהיקף שלה בהתאם לבעיות הרפואיות וגיל הכלב.

 

טיפולי שיניים נחשבים גם הם לטיפולים נפוצים עבור כלבים. טיפול שיניים שגרתי יכול לעלות בין 700 ל-1200 ש”ח, אך אם יש צורך בטיפול שיניים מורכב יותר הכרוך הדמיה דיגיטלית ועקירות, המחיר יגיע ל-2,500 שקלים.


מעבר לטיפולים הרפואיים השגרתיים, לצערנו עלולים לצוץ מקרי חירום. לפי הסטטיסטיקה, אחד מחמישה כלבים יזדקק לטיפול חירום או בדיקה מתקדמת במהלך השנה. העלות של ביקור במרפאה במקרה חירום נעה בין 500 ל-850 שקלים.

 

לדוגמה, אם הכלב שלכם בלע צעצוע קטן, אז העלות של הוצאת גוף זר היא בין 4,000 ל-8,000 שקלים. טיפול בדלקת מעיים הוא 1,500 שקלים, מחיר טיפול בהקאות ושלשולים מתמשכים הוא 1,100 ש”ח, וטיפול להסרת מסה עורית הוא 2,000 שקלים. אם יש צורך באשפוז, ניתוח, טיפול רפואי מתקדם או MRI, אז העלות גבוהה במיוחד ויכולה להגיע ל- 15 אלף שקלים ויותר.

רוצים לחסוך בעלויות? הכירו את מרפאט

כפי שראיתם, לא זול לגדל כלב. אם מחשבים את כל העלויות הצפויות, כמו חיסונים ומזון, לצד טיפולים רפואיים שעשוי להיות בהם צורך, העלות הממוצעת של לגדל כלב נעה בין 4,000 ל-8,000 שקלים בשנה. אם נחשב את העלות לשנה לפי תוחלת החיים הממוצעת של הכלב – 12 שנה לכלב גדול או 15 שנה לכלב קטן, העלויות מסתכמות ב- 60 אלף עד 120 אלף שקלים לכל אורך חייו של הכלב.

 

הבשורה הטובה היא שתוכלו לחסוך בעלויות ולגדל את הכלב בראש שקט בעזרת הכיסוי של מרפאט. השירות הייחודי שלנו מאפשר לכם לקבל כיסוי רפואי במחיר חודשי קבוע, כולל חיסונים, טיפולים שוטפים, אבחונים, אשפוזים ותהליכים רפואיים.

 

אצלנו אין צורך לעשות מנוי אצל הווטרינר ולהתעסק בבירוקרטיה של הגשת תביעות בגין הוצאות רפואיות. כל שעליכם לעשות הוא להגיע עם הכלב שלכם לאחת מהמרפאות הווטרינריות העובדות איתנו בפריסה ארצית, ואנחנו נשלם עבור ההוצאה מהשקל הראשון, ללא צורך בתביעה והמתנה.

 

אז קדימה, הצטרפו למרפאט ותוכלו גם אתם לחסוך אלפי שקלים ובמקביל להעניק לכלב שלכם את כל מה שהוא צריך.

 

כדאי לדעת

מה כולל הכיסוי של מרפאט?

מה אסור לכלבים לאכול? הרשימה שלנו

אז למה Marpet?

שירותי בריאות לכלב בראש שקט

חיסונים חינם, ללא השתתפות עצמית

ביקור אצל הוטרינר ללא עלות וללא השתתפות

טיפולים רפואיים – 10% בלבד ממחיר הטיפול

רפואת מומחים – 35% ממחיר הטיפול

אפשרות להרחבה – כלל ללא השתתפות עצמית

קופת החולים לחיות מחמד
דואגים לחמודים בלי לדאוג מעלויות הטיפולים

להצעת מחיר והצטרפות